مزایای داشتن یک وب سایت

مزایای داشتن یک وب سایت
چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
این مطلب تا چند سال پیش برای همه قابل درک نبود که یک وب سایت چقدر میتونه توی کسب و کار شما تاثیر داشته باشه ولی به لطف گوشی های هوشمند ”Smartphone” و گسترش اینترنت امروزه دیگه این مطلب برای همه روشن شده و در اینجا به صورت کلی به امتیاز های این بستر و عوامل موثر بر داشتن یک وب سایت موفق اشاره می شه :
تاثیر وب سایت در اطلاع رسانی و پیدا نمودن مشتری هدف:  در قدیم برای داشتن مشتری باید هزینه بسیار بالایی صرف می شد تا در بین یک تعداد بسیار زیادی از مردم موضوعی منتشر می شد تا این که شاید فردی در این میان نیاز به خدمات ما داشته باشد، مثل پخش کردن تراکت که در حال حاضر به امری بسیار پر هزینه تبدیل شده است. امروزه به لطف اینترنت و سرچ کردن یا هشتگ “#” در شبکه های اجتماعی این موضوع بسیار تغیر کرده است به طوری که شما خدمات خود را ارائه می دهید و مشتری با جست و جویی بسیار کوتاه خدمات شما را پیدا خواهد کرد.
هزینه بسیار پایین برای راه اندازی فروشگاه مجازی:  هزینه راه اندازی فروشگاه مجازی در بستر اینترنت بسیار کم هزینه تر و ارزانتر از راه اندازی فروشگاه واقعی بوده که در مجموعه ی شفق رایانه شما می توانید ساخت و برنامه نویسی وب سایت ارزان رو تجربه کنید.
این بار بجای این که شما به دنبال مشتری بگردید مشتریان به دنبال شما خواهند آمد: اگر در زمان برنامه نویسی و ساخت وب سایت و فروشگاه اینترنتی شما اصول اولیه SEO  و بهینه سازی موتور های جستجوگر رعایت شده باشد و شما نیز آموزش های لازم برای تولید محتوا را یاد بگیرید در مدت زمان کوتاه و به صورت رایگان مشتریان به سوی شما سرازیر خواهند شد و کسب کار شما با درآمد زایی بالایی روبرو خواهد شد.
در دهه اخیر اگر شما کسب و کار ثروت مندترین افراد جهان را ببینید متوجه این موضوع خواهید شد که ۷۰% این افراد توسط کسب و کار اینترنتی و با کمترین سرمایه ثروت مند شده اند که این موضوع فقط دراین خلاصه خواهد شد که این افراد از بستر اینترنت و کسب و کار اینترنتی انتخاب درست در زمان مناسب داشته اند.
به روز بودن قیمت ها و محصولات: یکی از ویژگی های قابل توجه وب سایت و کسب و کار الکترونیکی به روز بودن قیمت ها و محصولات بوده با توجه به این موضوع که در بازار رقابتی امروز که مشتریان به سادگی با یک جست و جوی ساده در google می توانند فروشگاه های محصول مورد نظر و همچنین اخرین قیمت های آن را مطلع شوند اگر قیمت های شما و تعداد محصولات شما بالا نباشد هم باید هزینه انبار داری بالایی را پرداخت نمایید و هم به دلیل قیمت های نا معقول یا محصول خود را خیلی ارزانتر از بازار به فروش میرسانید و باید گرانتر بخرید و یا محصول خود را به دلیل قیمت بالا هیچ وقت نمی فروشید.
مقایسه سریع محصولات و یا خدمات: یکی از وب سایت هایی که به شایستگی از مزیت رقابتی مقایسه محصولات برای فروش بهتر استفاده نمود دیجی کالا بود که مشتریان به خرید بهینه و صحیح تر تشویق نمود و در همین حال محصولات خود را به مشتریان فروخت و در حالا حاضر این وب سایت با تراکنش های میلیاردی روبرو هست که بازار بسیاری از فروشندگان محصولات دیجیتال را به سمت خود کشاند و دیگر مشتریان به فروشندگان سنتی اعتمادی ندارند چون امکان مقاسه را ندارند و به حرف فروشندگان اعتماد کمتری دارند.
باشگاه مشتریان: راه اندازی باشگاه مشتریان در گذشته بسیار پر هزینه و سخت بوده و همچنین تولید محتوا و اطلاع رسانی به مشتریان موجود در باشگاه کاری غیر ممکن و سنتی بوده که در شیوه سنتی شما فقط می توانید شماره تلفن و یا آدرسی برای داشتن باشگاه مشتریان جمع آوری نماید و شیوه اطلاع رسانی هم یا تماس تلفنی، که به مزاحمت ختم می شود.
ارسال دعوت نامه با پست که هزینه بسیار بالایی را دارد و یا ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی بوده که طبق آخرین آمار در حدود ۸۰ در صد از کاربران همراه اول خطوط اس ام اس تبلیغاتی خود را بسته اند و یا نگاه نمی کنند، ولی راه اندازی باشگاه مشتریان به وسیله وب سایت و یا ابزار های شبکه های اجتماعی می تواند شیوه های اطلاع رسانی شما را به بهترین شکل ممکن بهینه و کم هزینه و یا در شرایطی رایگاه حفظ نماید و با داشتن یک بستر به نام وب سایت و حفظ اصول SEO و بهینه سازی وب سایت در موتور های جستجوگر بدون هیچ هزینه ای مشتریان هدف خود را به وسیله ایمیل مارکتینگ، اینستاگرام، گروه ها و چنل های تلگرام جمع آوری نماید.
لازم به ذکر می باشد که سیستم باشگاه های مشتریان در حالت های بسیار پیشرفته تر تبدیل به اپلیکیشن های اندروید و iOS خواهد شد که در حقیقت هم پلتفرم  فروش محصولات این مراکز بوده و هم باشگاه مشتریان برای جمع آوری مشتریان این مجموعه ها در یک جا و اجرای رویداد های تبلیغاتی به وسیله نوتیفیکیشن که بستری رایگان برای اطلاع رسانی می باشد تعریف شده است.
مزایای وب سایت
غلبه بر محدودیت های زمانی و مکانی: قرار داشتن وبسایت در یک مجموعه، مانند داشتن یک کاتالوگ تبلیغاتی اما با مزایای فراوانتر نسبت به آن. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون برای معرفی خدمات باشد اما یک سایت می تواند از تصاویر، متون، فیلم و حتی یک فایل صوتی و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابراین امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه بالایی دارد اما برای طراحی سایت و نگهداری آن فقط کافیست هزینه ای بسیار پایین پرداخت و در هر زمان و مکانی که بخواهید می توانید با مشتریان، شرکا و دوستانتان در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. به این ترتیب محدودیت های ارتباط و انتقال توانمندی ها که در روش های سنتی وجود داشت به شکل قابل توجهی کاسته شده و از بین خواهد رفت.
اطلاع رسانی: پیشتر کار روابط عمومی و بازاریابان یک سازمان بسیار دشوار بود وقتی می خواستید پیامی را به گوش مشتریان و مخاطبان خود برسانید می بایست هزینه زیادی صرف تبلیغات و انتشار محتوای خود کنید در حالی که امروزه یکی از فواید وب سایت این است که پیام های شما را بی واسطه و بدون صرف هزینه اضافی در اختیار عموم افراد قرار می دهد.
درآمد زایی: فواید وب سایت امکان درآمد زایی از دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم در اختیار شما قرار می دهد. شیوه مستقیم همان فروش آنلاین است که با راه اندازی شاپینگ سایت شما صورت می پذیرد. روش غیر مستقیم اطلاع رسانی و اعتبار بخشی به برند شماست که سبب جلب نظر مخاطب و امکان افزایش فروش شما است. بسیاری از شرکت ها به مدد طراحی وب سایت از مرز ورشکستگی نجات یافته اند.
بازاریابی: موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو،…  بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط باید رباتهای جستجو آنها سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که مشتریان به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشند، این موتورهای جستجو هستند که افراد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است از جمله آنها بهینه سازی ساختار و محتوایشما که در همین سایت به آنها پرداخته شده اما در بدترین حالت چیزی در حدود 50 نفر در روز توسط موتورهای جستجو به سایت شما هدایت می شوند.
یکی از مهمترین فواید وب سایت این است که همیشه و همه جا در دسترس خواهید بود و هر زمان سازمان یا شخصی بخواهد به شما دسترسی داشته باشد به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
درگذشته این امکان وجود داشت تا با انتشار اطلاعات تماس خود در چند دایرکتوری و لیست Yellow Page ها خود را به مشتریان معرفی کنید و از این طریق فروش خوبی داشته باشید اما شما به خوبی می دانید که این روش این روزها به هیچ عنوان نمی تواند به فروش شما کمک شایان توجهی داشته باشدو لاجرم باید به فضای وب وارد شوید. راه اندازی یک وب سایت و استفاده از فواید وب سایت راهکار افزایش فروش شما خواهد بود.
برخی بر این باورند که با رشد شبکه های اجتماعی و انفجار رسانه ها دیگر مثل سابق نیازی به راه اندازی وب سایت نیست اما همانطور که مشاهده کردید مزایای وب سایت بسیار زیاد است و به راحتی نمی توان از کنار آن ها گذشت. بنابر این لازم است یکی برنامه استرتژیک مدون طراحی کنید و با کمک وب سایت و شبکه های اجتماعی فروش خود را افزایش داده و به حداکثر برسانید.
فراهم کردن قابلیتهای جدید تبلیغاتی
با داشتن یک وبسایت صاحبان و مدیران آن وارد عرصه تجارت الکترونیک می شوند و امکان استفاده از روشهای مختلف در تجارت الکترونیک برای آنها فراهم می شود از مهمترین این قابلیتها میتوان به تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات در موتورهای جستجوگر، تبلیغات کلیکی اشاره کرد.
فعالیت در تجارت جهانی
امروزه یکی از راههای  فعالیت در خارج از مرزهای کشور داشتن یک سایت چند زبانه است که می توان به راحتی تجارت خود را گسترش داد و به بیرون از مرزها برد و تقریبا هیچکس نمی تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که وبسایتی ندارد.
 کسب درآمد
میزان سودآوری و درآمد زایی سایتها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد البته میزان فعالیت صاحبان سایتها و بروز رسانی و رسیدگی به آنها نیز عامل بسیار مهمی است. اما امروزه شرکتها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آنها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است
تفاوت های وب سایت و شبکه های اجتماعی
وب سایت می تواند یک رسانه محسوب شود و فواید رسانه را در اختیار کاربران قرار می دهد درحالیکه شبکه های اجتماعی کار تعامل بین مردم را در اختیار دارند.
فواید وب سایت سبب می شود وب سایت مسئول پخش پیام های سازمان شما باشد. درحالیکه شبکه های اجتماعی مسئولیت ارتباط ما بین شخص یا سازمان با سایرین را بر عهده دارند.
طراحی وب سایت در اختیار شما است و می توانید مطابق اهداف و فرهنگ سازمانی تان وب سایت را طراحی کنید. اما در مورد شبکه های اجتماعی شما مجبورید از پلتفرمی که از سوی دیگران طراحی شده و ممکن است با اهداف و ویژگی های سازمان شما هیچ انطباقی نداشته باشد جهت دستیابی به اهداف خود استفاده کنید.
ساعت انتشار محتوا و تعداد همراهان و دوستان شما در شبکه های اجتماعی مشخص می کند که پست ها و پیام هایتان چقدر دیده شود اما مخاطب وب سایت عمومی است و در صورت بکاربردن استراتژی های مناسب می توانید از فواید وب سایت نهایت بهره را برده و پیام های خود را در اختیار عموم مردم قرار دهید.

شبکه های اجتماعی یک رابطه دوسویه با کاربر دارند که یکی از حسن های آن ها محسوب می شود که سایت ها پیشتر فاقد آن بودند ولی درحال حاضر شما با کمک کامنت و چت آنلاین می توانید با کاربران وب سایت خود ارتباط دو سویه برقرار کنید و فواید وب سایت را بیشتر کنید به این ترتیب بر نقاط ضعف وبسایت های قدیمی غلبه خواهید کرد

برخی از پلن های محبوب

برخی از پلن های محبوب
وب سایت املاک

وب سایت املاک

1.600.000 تومانشروع قیمت
  • 500 مگ هاست
  • دامنه دات آی آر
  • مدیریت فارسی و آسان
  • ایجاد بانک کامل املاک
  • جستجوی آسان برای مشتری
  • پشتبانی رایگان
مشاوره و سفارش
وب سایت فروشگاهی

وب سایت فروشگاهی

1.800.000 تومانشروع قیمت
      • 500 مگ هاست
      • دامنه دات آی آر
      • مدیریت فارسی و آسان
      • دسته بندی و ایجاد کالا و فایل
      • جستجوی و خرید آسان مشتری
      • پشتبانی رایگان
مشاوره و سفارش
وب سایت شخصی و شرکتی

وب سایت شخصی و شرکتی

1.400.000 تومانقیمت شروع
  • 500 مگ هاست
  • دامنه دات آی آر
  • مدیریت فارسی و آسان
  • معرفی شما و خدمات شما
  • کاربر پسند و ریسپانسیو
  • پشتبانی رایگان
سفارش دهید